torstai 6. joulukuuta 2012

Joululahjavalmisteluja

Olen miettinyt, voinko kertoa blogissa tekeillä olevista joululahjoista. Tuntuu, etten voi, koska suurin osa lahjansaajista käy ainakin satunnaisesti täällä ja mielelläni pitäisin lahjat yllätyksinä. Tosin en nyt kamalan usein tee kenellekään muulle mitään, joten ehkä se on jo yllätys, että olen tehnyt jotain! :)

Mutta lahjojen inspiraation lähteistä voinen kertoa. Niitä on kaksi. Ykkösenä tietenkin Hanko-lanka, johon ihastuin toukokuussa. Se tuntuu niin ihanalta, että olen keksinyt muutamia juttuja, joita siitä voisi tehdä lahjaksi.



Toinen inspiraation lähde on Helen Morrisin Koristele kotisi kuvioilla -kirja.



Löysin sen sattumalta syksyllä ja olin heti tohkeissani. Kirja opettaa käyttämään erilaisia sabluunoita ja maalaamaan kotona kaikkea seinistä kaakeleihin ja verhoihin niiden avulla. Kirjassa on valmiina 15 sabluunaa sekä muutama valmiskuva, jonka voi itse jäljentää kalvolle. Nämä maatuskat ja leijailevat siemenet ovat erityisesti viehättäneet minua.





Olen jopa miettinyt, uskaltaisinko maalata tällä tavalla olohuoneen seinään jonkun kuvan. Rohkeutta odotellessani olen harjoitellut muutamilla joululahjoilla. Tämä on tietenkin hieman tyhmää: harjoitella ja antaa ne lahjoiksi. Ehkä näilläkin lahjoilla voisi olla palautusoikeus. :)





Sabluunamaalaus on tosi helppoa ja hauskaa. Pitää vain muistaa, että maali leviää ja jos sormet ovat maalissa, sitä on ihan varmasti kohta kankaalla. Kokemusta on.

3 kommenttia:

  1. Mielenkiinnolla odotan, että paljastat (ehkä joulun jälkeen) mitä tuosta hanko langasta keksit? Ihastuin siihen itsekin kesällä ja lankaa vielä jäljellä. En vain tiedä mitä siitä tekisin?

    VastaaPoista
  2. http://hyppyset.blogspot.fi/2012/12/a-blog-with-substance-tunnustus.html Täällä ois sulle tunnustus ! :)

    VastaaPoista
  3. KahviKaneli: voin yrittää muistaa kuvata lahjat ennen kuin ne paketoin. Viime kesän Novitassa oli muuten todella paljon ideoita Hanko-langan käyttöön. Ehkä ainakin osa niistä on jo Novitan sivuilla.

    Tiina: kiitos paljon! Otamme tunnustuksen vastaan ja vastaamme siihen lähiaikoina.

    VastaaPoista